Bosnom behar probeharao
Kada su, u sklopu obilježavanja stogodišnjice postojanja
i djelovanja Bošnjačke zajednice kulture “Preporod”, članovi Izvršnog
odbora manifestacije odlučili raspisati konkurs za najbolje literarne
i likovne radove učenika osnovnih škola, nisu ni slutili koliku će
pozornost i odziv učenika i škola time izazvati.
Na konkurs s temom “Bosnom behar probeharao” prijavile su se 164 škole
iz čitave Bosne i Hercegovine i 3295 učenika (1438 sa literarnim i
1857 sa likovnim radovima), što je za smotre ove vrste u našim prilikama
skoro nevjerovatno.
Ljepotom i pameću Bosna probeharala
Džafer Obradović
Kada su, u sklopu obilježavanja stogodišnjice postojanja
i djelovanja Bošnjačke zajednice kulture “Preporod”, članovi Izvršnog
odbora manifestacije odlučili raspisati konkurs za najbolje literarne
i likovne radove učenika osnovnih škola, nisu ni slutili koliku će
pozornost i odziv učenika i škola time izazvati.
Na konkurs s temom “Bosnom behar probeharao” prijavile su se 164 škole
iz čitave Bosne i Hercegovine i 3295 učenika (1438 sa literarnim i
1857 sa likovnim radovima), što je za smotre ove vrste u našim prilikama
skoro nevjerovatno.
Koliko god da nas je ta činjenica u prvi mah iznenadila, još nas je
više obradovala, obavezala i nagnala na ozbiljno preispitivanje naše
uloge u procesu sistematskog njegovanja i razvijanja kulturnog i duhovnog
identiteta našeg naroda. Naime, iako smo i do sada bili svjesni da
budućnost i našeg naroda i naše države zavisi prije svega od opredjeljenja,
znanja i duhovne snage generacija koje danas sjede u školskim klupama,
ipak su nas količina prispjelih radova, a još više njihov kvalitet
uvjerili kako BZK “Preporod” u svom budućem radu mora posvećivati
mnogo više pažnje mladima i njihovim preokupacijama. U tom smislu
smo već odlučili da konkurs za najbolja literarna i likovna ostvarenja
učenika osnovnih škola (a možda i srednjih) postane tradicionalan,
odnosno da se upriličuje svake godine.
Po čemu su nas to ponajviše i ponajprijatnije iznenadili rezultati
ovog konkursa? Osim, kako rekosmo, njegovom masovnošću, količinom
i kvalitetom pristiglih radova, najviše smo iznenađeni zdravom, optimističnom
i nekonvencio- nalnom “slikom svijeta” koju posjeduju naši najmlađi.
Ovo je utoliko začudnije i prijatnije saznanje ima li se na umu činjenica
da su mnogi od njih rođeni usred ratnih strahota, da su najraniji
dani njihovih života bili obilježeni neviđenim patnjama, oskudicom
i ljudskim zlodjelima. Mnogi od njih još žive u izbjeglištvu, lišeni
ljubavi i pažnje svojih poubijanih srodnika, gordo podnoseći hirove
svoje tegobne sudbine.
Ali, u njihovim prvim crtežima, slikama, ljupkim pjesmicama, pravim
malim proznim majstorijama, u njihovim iskrenim dječijim ispovijestima
ne preovladavaju tuga, očaj niti žalopojke. Ili, ako ih negdje, u
njihovim krhkim malim dušama i primislima i ima, oni ih vješto prikrivaju,
pa nas odrasle, koji se u ovom izokrenutom svijetu i inače teško snalazimo,
ne opterećuju svojim mu- kama, strahovima i nedoumicama. U njihovim
malim umjetničkim draguljima, također, nema ni trunke mržnje niti
vapaja za osvetom. Sve su to odreda mali pametni ljudi čije bi se
zdrave pameti, osjećanja za pravednost i ljepotu, inventivnosti, čovjekoljublja
i širokogrudosti trebali sramiti svi oholi, bezdušni i gram- zivi
na ovome svijetu. Oni su najčistiji, najdjelotvorniji i najosebujni
izdanci duhovnog bića Bosne i Hercegovine, njezina neukaljana i nezatrovana
savjest, snaga koja ulijeva nadu da će ova napaćena zemlja jednom
biti normalna i sretna.
Pa ko onda i kako da od njihova 3295 literarna i likovna bisera odabere
šest najboljih i najljepših? Ko i kako, kada je svaki od tih bisera
zaslužio nagradu, ako nizašto drugo a ono za vedrinu, svježinu i radost
koju nam nesebično nudi?
Odrasli se, međutim, u ovakvim prilikama redovno posluže nekim lu-
kavstvom, smisle neku smicalicu nebili djeci pokazali kako oni uvijek
imaju rješenje za svaki problem, pogotovo ako su mu “uzročnik” sama
djeca. Oni obično sastave nekakvu komisiju ili, kako se to drukčije
kaže, žiri, koji onda, primjenom neumoljivih pedagoških i umjetničkih
standarda, prosuđuje, procjenjuje i vrednuje tzv. “kreativno stvaralaštvo
mladih”. Koliko u tome zaista i uspijevaju, samo Bog dragi zna.
Tako smo se i mi poslužili odgovarajućim žirijem, nadajući se da će
njegovi članovi biti dokraja savjesni, pošteni i stručni u postupku
izbora najboljih radova. Nakon temeljitog uvida u vrijednost svih
prispjelih radova i dugotrajnog i nimalo lahkog zadatka odabiranja
onih najboljih, žiri u sastavu: Bisera Alikadić, Mirsad Bećirbašić,
Hadžem Hajdarević, Ashada Kasap i Mujo Musagić (za literarne radove),
te Azra Begić, Džeko Hodžić, Fikret Lukač, Jasminko Mulaomerović i
Mušo Šahman (za likovne radove) i Džafer Obradović (koordinator),
po svojoj savjesti i uz nastojanje da bude krajnje pravedan i nepristrastan,
odlučio je sljedeće:
U oblasti literarnih radova prvo mjesto je dodijeljeno radu
Naide Jaganjac, učenice V razreda O. Š. “Fatima Gunić” iz Sarajeva;
drugo mjesto ravnopravno dijele radovi Dragane Božić, učenice VI
razreda O. Š. “Kiseljak” iz Kiseljaka kod Tuzle i Emine Šabić, učenice
VI razreda O. Š. “Jala” iz Tuzle; treće mjesto ravnopravno dijele
radovi Mensura Durakovića, učenika V razreda O. Š. “Edhem Mulabdić”
iz Međiđe Donje kod Gradačca, Merime Sjekirica, učenice VII razreda
- Š. “Stolac” iz Stoca i Naide Tursić, učenice VII razreda O. Š.
“Mak Dizdar” iz Zenice;
U oblasti likovnih radova prvo mjesto je dodijeljeno zajedničkom
radu Aide Pintol i Merime Pindžo, učenica VI razreda “^etvrte osnovne
škole” iz Hrasnice; drugo mjesto ravnopravno dijele radovi Ajsele
Silajdžić, učenice VIII razreda O. Š. “Hasan Kikić” iz Župče kod Breze
i Edina Hubanića, učenika VII razreda O. Š. “Fahro Baščelija” iz Goražda;
treće mjesto ravnopravno dijele radovi Ilvane Dubravac , učenice
V razreda O. Š. “Kulin Ban” iz Tešanjke kod Tešnja, Gabrijele Dujaković,
učenice V razreda O. Š. “Ivan Goran Kovačić” iz Gradačca i Mirona
Lukača, učenika III razreda O. Š. “Safvet-beg Bašagić” iz Sarajeva.
ŽŽiri je također proglasio po tri najuspješnija nastavnika u realizaciji
teme konkursa. U oblasti literarnih radova to su: Sadeta Koljić iz
- Š. “27 maj” Velagići-Ključ, Jasminka Manov iz O. Š. “Šćipe” Prozor
i Jasminka Plakalo iz O. Š. “Aleksa Šantić” Sarajevo, a u oblasti
likovnih radova: Safija Beširević-Meše- tović iz O. Š. “Safvet-beg
Bašagić” Breza i O. Š. “Župča” Župča, Husein Nalić iz O. Š. “Hamdija
Kreševljaković” Sarajevo i Ibro Borovina iz O. Š. “Safvet-beg Bašagić”
Sarajevo.
Do ponovnog susreta narednog proljeća, kada očekujemo da Bosna (i
Hercegovina, dakako) opet procvjeta mladalačkom ljepotom i bistrom
pameću naših malih umjetnika!