Nazad

Bosnom behar probeharao

Kada su, u sklopu obilježavanja stogodišnjice postojanja

i djelovanja Bošnjačke zajednice kulture “Preporod”, članovi Izvršnog

odbora manifestacije odlučili raspisati konkurs za najbolje literarne

i likovne radove učenika osnovnih škola, nisu ni slutili koliku će

pozornost i odziv učenika i škola time izazvati.

 

Na konkurs s temom “Bosnom behar probeharao” prijavile su se 164 škole

iz čitave Bosne i Hercegovine i 3295 učenika (1438 sa literarnim i

1857 sa likovnim radovima), što je za smotre ove vrste u našim prilikama

skoro nevjerovatno.

Ljepotom i pameću Bosna probeharala

 

Džafer Obradović

 

 

Kada su, u sklopu obilježavanja stogodišnjice postojanja

i djelovanja Bošnjačke zajednice kulture “Preporod”, članovi Izvršnog

odbora manifestacije odlučili raspisati konkurs za najbolje literarne

i likovne radove učenika osnovnih škola, nisu ni slutili koliku će

pozornost i odziv učenika i škola time izazvati.

 

Na konkurs s temom “Bosnom behar probeharao” prijavile su se 164 škole

iz čitave Bosne i Hercegovine i 3295 učenika (1438 sa literarnim i

1857 sa likovnim radovima), što je za smotre ove vrste u našim prilikama

skoro nevjerovatno.

 

Koliko god da nas je ta činjenica u prvi mah iznenadila, još nas je

više obradovala, obavezala i nagnala na ozbiljno preispitivanje naše

uloge u procesu sistematskog njegovanja i razvijanja kulturnog i duhovnog

identiteta našeg naroda. Naime, iako smo i do sada bili svjesni da

budućnost i našeg naroda i naše države zavisi prije svega od opredjeljenja,

znanja i duhovne snage generacija koje danas sjede u školskim klupama,

ipak su nas količina prispjelih radova, a još više njihov kvalitet

uvjerili kako BZK “Preporod” u svom budućem radu mora posvećivati

mnogo više pažnje mladima i njihovim preokupacijama. U tom smislu

smo već odlučili da konkurs za najbolja literarna i likovna ostvarenja

učenika osnovnih škola (a možda i srednjih) postane tradicionalan,

odnosno da se upriličuje svake godine.

 

Po čemu su nas to ponajviše i ponajprijatnije iznenadili rezultati

ovog konkursa? Osim, kako rekosmo, njegovom masovnošću, količinom

i kvalitetom pristiglih radova, najviše smo iznenađeni zdravom, optimističnom

i nekonvencio- nalnom “slikom svijeta” koju posjeduju naši najmlađi.

Ovo je utoliko začudnije i prijatnije saznanje ima li se na umu činjenica

da su mnogi od njih rođeni usred ratnih strahota, da su najraniji

dani njihovih života bili obilježeni neviđenim patnjama, oskudicom

i ljudskim zlodjelima. Mnogi od njih još žive u izbjeglištvu, lišeni

ljubavi i pažnje svojih poubijanih srodnika, gordo podnoseći hirove

svoje tegobne sudbine.

 

Ali, u njihovim prvim crtežima, slikama, ljupkim pjesmicama, pravim

malim proznim majstorijama, u njihovim iskrenim dječijim ispovijestima

ne preovladavaju tuga, očaj niti žalopojke. Ili, ako ih negdje, u

njihovim krhkim malim dušama i primislima i ima, oni ih vješto prikrivaju,

pa nas odrasle, koji se u ovom izokrenutom svijetu i inače teško snalazimo,

ne opterećuju svojim mu- kama, strahovima i nedoumicama. U njihovim

malim umjetničkim draguljima, također, nema ni trunke mržnje niti

vapaja za osvetom. Sve su to odreda mali pametni ljudi čije bi se

zdrave pameti, osjećanja za pravednost i ljepotu, inventivnosti, čovjekoljublja

i širokogrudosti trebali sramiti svi oholi, bezdušni i gram- zivi

na ovome svijetu. Oni su najčistiji, najdjelotvorniji i najosebujni

izdanci duhovnog bića Bosne i Hercegovine, njezina neukaljana i nezatrovana

savjest, snaga koja ulijeva nadu da će ova napaćena zemlja jednom

biti normalna i sretna.

 

Pa ko onda i kako da od njihova 3295 literarna i likovna bisera odabere

šest najboljih i najljepših? Ko i kako, kada je svaki od tih bisera

zaslužio nagradu, ako nizašto drugo a ono za vedrinu, svježinu i radost

koju nam nesebično nudi?

 

Odrasli se, međutim, u ovakvim prilikama redovno posluže nekim lu-

kavstvom, smisle neku smicalicu nebili djeci pokazali kako oni uvijek

imaju rješenje za svaki problem, pogotovo ako su mu “uzročnik” sama

djeca. Oni obično sastave nekakvu komisiju ili, kako se to drukčije

kaže, žiri, koji onda, primjenom neumoljivih pedagoških i umjetničkih

standarda, prosuđuje, procjenjuje i vrednuje tzv. “kreativno stvaralaštvo

mladih”. Koliko u tome zaista i uspijevaju, samo Bog dragi zna.

 

Tako smo se i mi poslužili odgovarajućim žirijem, nadajući se da će

njegovi članovi biti dokraja savjesni, pošteni i stručni u postupku

izbora najboljih radova. Nakon temeljitog uvida u vrijednost svih

prispjelih radova i dugotrajnog i nimalo lahkog zadatka odabiranja

onih najboljih, žiri u sastavu: Bisera Alikadić,  Mirsad Bećirbašić,

Hadžem Hajdarević, Ashada Kasap i Mujo Musagić (za literarne radove),

te Azra Begić, Džeko Hodžić, Fikret Lukač, Jasminko Mulaomerović i

Mušo Šahman (za likovne radove) i Džafer Obradović (koordinator),

po svojoj savjesti i uz nastojanje da bude krajnje pravedan i nepristrastan,

odlučio je sljedeće:

 

U oblasti literarnih radova prvo mjesto je dodijeljeno radu

Naide Jaganjac, učenice V razreda O. Š. “Fatima Gunić” iz Sarajeva;

drugo mjesto  ravnopravno dijele radovi Dragane Božić, učenice VI

razreda O. Š. “Kiseljak” iz Kiseljaka kod Tuzle i Emine Šabić, učenice

VI razreda O. Š. “Jala” iz Tuzle; treće mjesto ravnopravno dijele

radovi Mensura Durakovića, učenika V razreda O. Š. “Edhem Mulabdić”

iz Međiđe Donje kod Gradačca, Merime Sjekirica, učenice VII razreda

  1. Š. “Stolac” iz Stoca i Naide Tursić, učenice VII razreda O. Š.

“Mak Dizdar” iz Zenice;

 

U oblasti likovnih radova prvo mjesto je dodijeljeno zajedničkom

radu Aide Pintol i Merime Pindžo, učenica VI razreda “^etvrte osnovne

škole” iz Hrasnice; drugo mjesto ravnopravno dijele radovi Ajsele

Silajdžić, učenice VIII razreda O. Š. “Hasan Kikić” iz Župče kod Breze

i Edina Hubanića, učenika VII razreda O. Š. “Fahro Baščelija” iz Goražda;

treće mjesto ravnopravno dijele radovi  Ilvane Dubravac , učenice

V razreda O. Š. “Kulin Ban” iz Tešanjke kod Tešnja,  Gabrijele Dujaković,

učenice V razreda O. Š. “Ivan Goran Kovačić” iz Gradačca i Mirona

Lukača, učenika III razreda O. Š. “Safvet-beg Bašagić” iz Sarajeva.

 

ŽŽiri je također proglasio po tri najuspješnija nastavnika u realizaciji

teme konkursa. U oblasti literarnih radova to su: Sadeta Koljić iz

  1. Š. “27 maj” Velagići-Ključ, Jasminka Manov iz O. Š. “Šćipe” Prozor

i Jasminka Plakalo iz O. Š. “Aleksa Šantić” Sarajevo, a u oblasti

likovnih radova: Safija Beširević-Meše- tović iz O. Š. “Safvet-beg

Bašagić” Breza i O. Š. “Župča” Župča, Husein Nalić iz O. Š. “Hamdija

Kreševljaković” Sarajevo i Ibro Borovina iz O. Š. “Safvet-beg Bašagić”

Sarajevo.

 

Do ponovnog susreta narednog proljeća, kada očekujemo da Bosna (i

Hercegovina, dakako) opet procvjeta mladalačkom ljepotom i bistrom

pameću naših malih umjetnika!